Naudas atmazgāšanas novēršana

Kas ir naudas atmazgāšanas novēršana?

Naudas atmazgāšana – darbības, kas veiktas ar mērķi legalizēt noziedzīgā ceļā iegūtus naudas līdzekļus vai citu īpašumu vai slēptu to izcelsmi. Šādas darbības parasti veic narkotiku tirgotāji, organizētās noziedzības grupējumi, teroristi, nodokļu krāpnieki, kontrabandisti, korumpētas amatpersonas un ar tām saistītas personas.
Naudas atmazgāšanas novēršana ir attiecīgu pasākumu īstenošana, lai novērstu šādas nelegālas darbības.
Naudas atmazgāšanas un teroristu finansēšanas novēršanas pasākumi, ko piemērojusi iestāde:

  • “"Zini savu klientu"” procedūra;
  • Klientu identifikācijas procedūra;
  • Pastāvīga klientu darījumu attiecību uzraudzība;
  • Aizdomīgu darījumu noteikšana un apturēšana.

Kāpēc tiek ievākti dati?

Saskaņā ar Lietuvas Republikas likumu par nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanu, finanšu iestādēm ir pienākums ir veikt uzraudzību un informēt atbildīgās iestādes par jebkādām aizdomīgām darbībām. Tādējādi, finanšu iestādei ir jāpieprasa dati katru reizi, kad radušās aizdomas par nelikumīgu rīcību. Maksājumu pakalpojumu sniedzēji ievēro principu „"Zini savu klientu"“. Šī principa īstenošana palīdz novērst nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju un klientu krāpšanu.

Visi dati par klientiem un viņu darbībām tiek apkopoti un izmantoti vienīgi šim mērķim. Paysera aizsargā visu informāciju, kas saņemta no klienta sadarbības laikā.

Maksājumu iestādes uzrauga atbildīgās valsts institūcijas, – Finanšu noziegumu izmeklēšanas dienests (FCIS), kas atrodas Iekšlietu ministrijas pakļautībā, un Lietuvas Banka saskaņā ar to atbilstību spēkā esošajiem naudas atmazgāšanas un teroristu finansēšanas novēršanas noteikumiem.

Kādas darbības veic Paysera?

"Paysera LT", pārvaldot „Paysera“ norēķinu sistēmu, piemēro četru līmeņu identifikācijas sistēmu. Ja klients pārvalda ne tikai savu privāto kontu, bet arī uzņēmuma kontu, viņam tiek lūgts sniegt gan savus personas datus, gan pamata informāciju par uzņēmums darbību.

Gadījumā, ja ir radušās aizdomas, klientam tiek lūgts sniegt datus par maksājumiem un ar tiem saistītajiem darījumiem, jo klienta un viņa darbības uzraudzība, patieso labuma guvēju un naudas līdzekļu izcelsmes noskaidrošana ļauj novērst iespējamās aizdomas.

Visas iestādes, kas sniedz maksājumu pakalpojumus, un uzraudzības iestādes vienoti ievēro šos principus un sadarbojas ar kopīgu mērķi - nodrošināt sabiedrības labklājību.

Vai mani iesniegtie dati ir drošībā?

Paysera nodrošina, ka iesniegtie dati tiek izmantoti likuma noteiktajās robežās. Datu aizsardzība un klientu konfidencialitāte tiek nodrošināta saskaņā ar Lietuvas Republikas likumiem, citiem normatīvajiem aktiem un Privātuma politikas noteikumiem. Klientam arī ir jāsargā savi personas dati un tie nav jāatklāj trešajām personām.

Kas notiks, ja atteikšos sniegt informāciju vai sniegšu nepatiesus datus?

Ja klients atsakās sniegt pieprasītos personas datus vai informāciju par savu darbību, patiesajiem labuma guvējiem, līdzekļu izcelsmi vai sniedz nepareizu vai nepatiesu informāciju, „Paysera LT“ ir pienākums reaģēt uz šādām aizdomīgām darbībām un informēt atbildīgās iestādes. Turklāt, saskaņā ar Vispārīgo maksājumu veikšanas pakalpojumu līgumu, „Paysera LT“ var pieņemt lēmumu apturēt privātpersonas vai uzņēmuma veiktos darījumus vai pat izbeigt visas darījumu attiecības ar šādu klientu.